Interaction, Roll and Theme in Texts that EAFIT Students Use When They Requesting Tutorials Related to Their Process of Reading and Writing

No Thumbnail Available

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Antioquia

Abstract

Description

Request a tutorial to resolve problems of reading and writing in the university area is an activity that students do before CELEE. We want to describe how the difficult is exposed, the degree of verbal interaction and the assumed roll. We use the method discourse analysis under interactive perspective. The result is that the student places himself distant in front of his / her deficiencies before the writing and expresses evaluations on its own practices implicitly.  
Solicitar una tutoría para resolver problemas de lectura y escritura en el ámbito universitario es una actividad que realizan los estudiantes ante CELEE. Queremos describir cómo se expone la dificultad, el grado de interacción verbal y el rol asumido. Usamos el método análisis del discurso bajo la perspectiva interactiva. El resultado es que el estudiante se posiciona lejano frente a sus carencias ante la escritura y expresa evaluaciones sobre sus propias prácticas de forma implícita.

Keywords

enseñanza de la lectura y la escritura en la universidad, patrones textuales, posicionamiento lingüístico y discursivo, Relaciones maestro-estudiante, Lectura - Educación superior, Escritura académica, Escritura - Educación superior, Lectoescritura - Enseñanza - Educación superior, Tutores y tutoría (Educación), Análisis del discurso, Análisis del proceso de interacción en educación, Estudiantes universitarios, teaching reading and writing at university, textual patterns, linguistically and discursive positioning, Teacher-student relationships, Reading - Education, Higher, Academic writing, Writing - Education, Higher, Reading and writing - Study and teaching - Education, Higher, Tutors and tutoring, Discourse analysis, Interaction analysis in education, College students

Citation