Repository logo
  • Institutions
  • Estadísticas
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Manfredi, Luciana Carla"

Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
    Items seleccionados: 0
  • Operationalizing a corporate sustainability transformation in a fast-moving-consumer goods company

    Institución: Universidad Icesi

    Revista: Estudios Gerenciales

    Autores: Picard, Mélanie S.; Manfredi, Luciana Carla; Picard, Mélanie S.; Manfredi, Luciana Carla; Picard, Mélanie S.; Manfredi, Luciana Carla

    Fecha de publicación en la Revista: 2023-12-22

    Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-29

    Recent research shows the need to address sustainability from a problem-solving perspective. Taking the case of an international company, which is advanced in that matter, the purpose of this article is to document the key success factors to operationalize a sustainability transformation, as well as a step-by-step process for its deployment. Adopting a qualitative approach, the methodology relies on in-depth interviews with semi-structured questions, collecting the return of experience of 32 employees. The findings highlight three challenges: the implementation of sustainability indicators, organizational silos, and the shift towards a sustainable business model. As a result, it was possible to identify these key success factors: systematize the culture of measuring, introduce a transversal eco-governance, and conceptualize the transformation at scale with a progressive deployment.
  • University Blood Donors: A Challenge for Fundación Valle Del Lili

    Institución: Universidad Icesi

    Revista: Estudios Gerenciales

    Autores: Manfredi, Luciana Carla; González-Sánchez, Juan Manuel; Castellanos-Ordoñez, Germán; Macía-Mejía, María Carmenza; Manfredi, Luciana Carla; González-Sánchez, Juan Manuel; Castellanos-Ordoñez, Germán; Macía-Mejía, María Carmenza; Manfredi, Luciana Carla; González-Sánchez, Juan Manuel; Castellanos-Ordoñez, Germán; Macía-Mejía, María Carmenza

    Fecha de publicación en la Revista: 2023-06-30

    Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-29

    This teaching case presents the challenge of increasing the number of donors through a blood donation campaign carried out by university students. The underlying academic exercise was to apply marketing and advertising theory to solve a real-life problem of a real organization. The students faced the challenge of educating the university community and promoting voluntary and repetitive blood donation as commitment and social responsibility. The aim was to answer the question How to maintain the effective number of donors and ensure that they become frequent ones? This case let students use traditional marketing tools to solve social problems and highlighted the value of advertising as a tool capable of generating positive changes in the population if used properly.
  • Variación en el brand equity de una compañía tras un proceso de fusión y adquisición

    Institución: Universidad El Bosque

    Revista: Cuadernos Latinoamericanos de Administración

    Autores: Concha Velásquez, José Roberto; Manfredi, Luciana Carla; Rodríguez Zambrano, Andrés Felipe; Silva González, David

    Fecha de publicación en la Revista: 2018-06-15

    Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-29

    l trabajo tiene como objetivo, evaluar el cambio en el brand equity de una compañía, que goza de una imagen de marca media, tras un proceso de fusión y adquisición con otra, que goza de una imagen de marca superior. Con una muestra aleatoria, se realiza una encuesta a residentes de Cali, Colombia. Se les pregunta, por una fusión hipotética entre la empresa local fabricante de electrodomésticos EMCEL y la empresa americana fabricante de electrodomésticos POOLAIR. El brand equity, es medido utilizando el constructo presentado por Aaker (1991). Los resultados arrojan que EMCEL, mejoró su brand equity percibido al fusionarse con POOLAIR y que, por su parte, POOLAIR tuvo un incremento en los constructos de asociación de marca y lealtad de marca.
Consorcio ColombiaConsortia
Acerca de Ciencia Nacional