Repository logo
  • Institutions
  • Estadísticas
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "González Segovia, Octavio"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
    Items seleccionados: 0
  • Choosing to comply with the U.S.-India civil nuclear agreement. Factors leading to state compliance

    Institución: Universidad Icesi

    Revista: Revista CS

    Autores: González Segovia, Octavio

    Fecha de publicación en la Revista: 2014-12-19

    Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-29

    State compliance with international commitments is uneven. However, the perception of which countries will and will not comply and to what extent can be biased. Some scholars assume that the U.S. will abide by the India-U.S. 123 civil nuclear agreement, which main objective is to supply India with nuclear fuel. At the same time, some other researchers doubt that India would honor its respective commitments, namely, to maintain safeguard measures in its nuclear facilities. The present study expands the knowledge of the factors affecting compliance within the realm of nuclear trade by analyzing a non-binding instrument negotiated between two asymmetrical actors. Drawing on Peter Haas’ compliance theories, the author analyzes the incidence as well as the relevance of international institutional and ideational factors which, in combination with domestic politics and structures, can influence the actor’s decision to comply. The paper’s findings suggest that India can be expected to more fully comply with the provisions of the treaty than the United States. Depending on whether certain institutional or ideational factor intervenes, Washington is either not capable or is not willing to comply. Its will to comply could be affected, inter alia, by important domestic actors concerned with the application of the Hyde Act, as evidenced during the ratification process. Therefore, contrary to the mainstream view, the 123 Agreement neither enables India to achieve energy security nor ends thirty-four years of nuclear isolation.
  • ¿Cuándo las redes transgubernamentales son la mejor opción para tratar amenazas en Bioseguridad? una revisión del estado de la cuestión

    Institución: Universidad Militar Nueva Granada

    Revista: Revista de Relaciones Internacionales, Estrategia y Seguridad

    Autores: González Segovia, Octavio

    Fecha de publicación en la Revista: 2016-01-05

    Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2024-04-30

    Parto del supuesto de que los Estados eligen conscientemente entre diferentes arreglos institucionales porque consideran que unos son más convenientes que otros para enfrentar nuevos problemas o condiciones. En el campo de la bioseguridad arguyo que la elección está confinada a dos tipos de organizaciones: redes transgubernamentales (RTG) y organizaciones intergubernamentales. Asimismo, sostengo que bajo determinadas condiciones los actores deliberadamente optan por las RTG debido a que las califican como arreglos institucionales superiores. A pesar de que los Estados continúan dependiendo de los tratados formales para dirigir la cooperación en seguridad, muchos de éstos han sido complementados por una variedad de RTG. Debido a su flexibilidad, rapidez y bajos costos en materia de soberanía, muchos anticipan que las RTG serán el vehículo preferido para llevar a cabo la cooperación internacional al desempeñar muchas funciones de gobernanza global pero sin tener la forma de las organizaciones más estructuradas. De ahí, que el objetivo de este ensayo sea evaluar la literatura enfocada en las redes transgubernamentales, legalización y diseño institucional racional, así como conjugar y aplicar algunas de sus teorías al área de la bioseguridad. Por último, discuto dos posibles explicaciones rivales al enfoque racionalista.
Consorcio ColombiaConsortia
Acerca de Ciencia Nacional