vol. 12 núm. 2 (2022): deporte, resiliencia y calidad de vida
Browse
Browsing vol. 12 núm. 2 (2022): deporte, resiliencia y calidad de vida by Author "Cabrera Acosta, Rosa Elvira"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Deporte, resiliencia y calidad de vida
Institución: Universidad Santo Tomás
Revista: Cuerpo, Cultura y Movimiento
Autores: Cabrera Acosta, Rosa Elvira; González Pieras, Jonathan
Fecha de publicación en la Revista: 2022-07-01
Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2024-08-12
La Revista de Investigación Cuerpo, Cultura y Movimiento les hace llegar sus más sinceras congratulaciones por la prestancia y motivación al estudio de las temáticas que aquí se abordan. Debido a la necesidad de poner en manos de los investigadores estudios de conocimientos profundos, que contribuyan a dar significados y sentidos al quehacer pedagógico en las áreas del de la cultura física, el deporte y la educación física, se ofrecen soluciones de la ciencia, asumidas por los profesionales para mejorar la calidad de vida de la población y la sostenibilidad de la práctica deportiva en un mundo condicionado por el uso de las nuevas tecnologías. Por lo tanto, el abordaje de las temáticas expuestas muestra la esencia del hombre en su única y mejor condición social, que es la de ser humano. - Dialogic communication in the soccer coach
Institución: Universidad Santo Tomás
Revista: Cuerpo, Cultura y Movimiento
Autores: Cabrera Acosta, Rosa Elvira; Sierra Barbado, Carlos Roberto; Bestard Revilla, Alina
Fecha de publicación en la Revista: 2022-07-01
Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2024-08-12
This research provides a pedagogical model to enhance dialogic skills and abilities focused on the communicative towards the professional behaviour of the soccer coach, which constitutes a starting point for the understanding of the process of dialogic communicative intervention in direct verbal situations and of the complex nature of the process. For this reason, its pedagogical intentionality lies in modeling the procedures for the apprehension of the knowledge of the practice of dialogic communicative skills and abilities in the transformation of the professional behavior in sports training conditions as an expression of the theoretical-conceptual subsystem, where the culture of participation of the sports activity is developed, which expresses the dialectical relationship established between the epistemic-methodological process of the growing individualized significance from the communicational culture and the process of subjective-objective apprehension of knowledge of the dialogic communicative practice from the interpretative experience that demand a relevant dialogic communicative knowledge, know-how and willingness to do. Methods such as analysis-synthesis, inductive-deductive, systemic-structural-functional, documentary analysis and participatory observation were used.