Browsing by Author "Esteban Núñez, María Teresa"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Editorial
Institución: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Revista: Enletawa Journal
Autores: Esteban Núñez, María Teresa
Fecha de publicación en la Revista: 2014-11-25
Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-30
Welcome to the sixth edition of our Journal. As it is known, ENLETAWA Journal is a space where pre-service and in-service teachers as well as researchers and novice researchers share their pedagogical, research and reflective experiences in regards to English, French and Spanish teaching and learning concerns. These issues have been the center of their wondering in different Colombian Contexts. - El rol del material de auto-estudio en ambientes virtuales de aprendizaje: una mirada previa
Institución: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Revista: Cuadernos de Lingüística Hispánica
Autores: Silva Vivas, Sandra Yannet; Morales Sossa, Ana Milena; Esteban Núñez, María Teresa
Fecha de publicación en la Revista: 2011-06-28
Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-30
El presente artículo muestra los avances de una investigación que está siendo desarrollada por miembros del grupo de investigación “Bilingüismo y Aprendizaje Autónomo”, adscrito al CIEFED de la Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia, con el apoyo de Capital Semilla convocatoria 022, de la Dirección de Investigaciones. Este es un estudio de caso descriptivo de tipo cualitativo se está llevando a cabo, con el fin de indagar acerca del rol que juega el material de autoestudio en la plataforma virtual de la misma universidad. Los conceptos de aprendizaje virtual y mixto son estudiados en contextos de aprendizaje autónomo. Los instrumentos de recolección de la información usados fueron entrevistas, encuestas y diarios. En el momento se está adelantando el proceso de análisis de datos y cuyos resultados serán publicados en una nueva edición. - Exploring critical television literacy skills in a tenth graders’ classroom
Institución: Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
Revista: Cuadernos de Lingüística Hispánica
Autores: Esteban Núñez, María Teresa
Fecha de publicación en la Revista: 2016-02-10
Fecha de cosecha en Ciencia Nacional: 2025-03-30
This study was aimed at providing tenth graders with spaces and activities to develop critical television literacy skills. This was the first time that students at Antonio Nariño School in Moniquirá, were involved in the analysis of TV programs. Therefore, this activity allowed them to establish a new type of interaction between the TV programs and their personal and familiar worlds. A descriptive case study was conducted and the data analysis reported that teenagers are in a process of building up their personalities and identities. In this process, they ask their closer realities and identify in the sitcoms representations of the reality and spaces to learn about academic issues as well as guides to solve daily life problems.
Items seleccionados: 0